Budapest
+36307321428
anandahangterapia@gmail.com

Csoportos jógaórák

A csoportos jógaórák helyszíne, időtartama és árazása helyszínenként eltérő. Ezeket lásd mindig az aktuális eseményeknél.

A csoportos jógaórák alkalmával vagy gerincjógás alapokra vagy az ashtanga vinyasa jóga tradíciójára felépített gyakorlással várlak. Az órák nehézsége és tematikája mindig változó, ezekről bővebb információt az egyes események leírásánál olvashatsz.

Röviden a gerincjógáról és az ashtanga vinyasa jógáról:

Gerincjóga:

A gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása és megőrzése. Itt elsősorban olyan gyakorlatokkal dolgozunk, amik biztonságosan kivitelezhetők kezdő gyakorlók számára is. Ezek a gyakorlatok, pozíciók a tradicionális hatha jóga gyakorlatain alapulnak, sokszor ezek könnyítettebb változatai. Ezek a pozíciók nehezíthetők, módosíthatók a gyakorlók tapasztalatának és felkészültségi szinjének megfelelően. A gyakorlás elsődleges célja a gerinc egészségének fenntartása, ezért sok olyan gyakorlatot tartalmaz, amelyek a helyes testtartás tudatosítását segítik elő. Ezek általában a mélyizmokat, a törzs izmait és a gerinc menti izomzatot erősítik. Emellett hangsúlyt fektetünk a váll, a nyak és a csípő környékére, a túlfeszülésre hajlamos izomcsoportokat ellazítva, a túlnyújtott izmokat megerősítve törekszünk a test egyensúlyának helyreállítására. A helyes testtartáshoz szorosan kapcsolódik a légzés tudatosítása légzőgyakorlatok segítségével. Az óra mindig ráhangolódással, bemelegítéssel kezdődik és relaxációval ér véget. A relaxáció is fontos részét képezi a gyakorlásnak, mivel ezalatt elmélyülnek a fizikai gyakorlatok hatásai és aktiválva az idegrendszer paraszimpatikus működését, harmonizálódik a légzés, a keringés és a szervezet anyagcsere folyamatai.

Ashtanga vinyasa jóga:

Az ashtanga vinyasa jóga szintén a hatha jóga gyakorlataira épült tradicionális irányzat. Kötött sorozatokból áll, így minden órán ugyanaz a gyakorlatok felépítése, sorrendje. Az első sorozat, amivel kezdőként az óráimon találkozhatsz, szanszkritül a yoga chikitsa (jóga terápia) nevet kapta, mivel célja a test méregtelenítése. Ez a légzés, a bandhák (izomzárak) és a dinamukus mozdulatok által érhető el. Emellett az első sorozat nagyrészt előrehajlító gyakorlatokból és csavarásokból áll, amik a belső szervek stimulálásával hozzájárulnak a méregtelenítéshez. Mivel a gyakorlás dinamikus és haladóbb gyakorlatokat is tartalmaz, elsősorban nem teljesen kezdő gyakorlók számára ajánlom, de természetesen kezdőként is csatlakozhatsz, minden szükséges támogatást megkapsz a biztonságos gyakorláshoz és fejlődéshez. A módszer nagyszerűsége éppen a kötöttségben rejlik (bármennyire “unalmasnak” is tűnhet mindig ugyanazt gyakorolni.) Mivel a gyakorlatok sorrendje rendszeres gyakorlással hamar rögzül, így a gyakorló hamar képes lesz önállóan végezni ezeket, elmerülve a légzés, a bandhák és a dristi (a tekintet egy pontra való fókuszálása) által keltett flow-ban, létrehozva egy “mozgó meditációs” állapotot. A módszert tradicionálisan az úgynevezett mysore stílusban (az indiai városról elnevezve) tanítják, aminek a lényege, hogy a gyakorlók a saját ritmusokban gyakorolják a adott sorozatokat, az oktató pedig elsősorban fizikai igazításokat alkalmaz. A gyakorlók fokozatosan kapnak újabb gyakorlatokat, amikkel kiegészül a gyakorlásuk, végül felépítve a teljes sorozatokat. Emellett természetesen van vezetett óra is, itt az oktató szóban vezeti az órát, kevés fizikai instrukcióval és igazítással.

Természetesen mindkét módszer esetén van lehetőség magánórákon való részvételre. Ezek helyszíne, időpontja és időtartama egyéni egyeztetés tágya. Az árakról itt értesülhetsz.

Ha ezen felül bármi kérdés felmerül benned, keress bátran az elérhetőségeim valamelyikén.